– Digitalisering i skolen – satser vi nok?

Publisert:

– Jeg mener Sandnes har sovet i timen når det gjelder satsningen på digitale ferdigheter i skolen. Som en av de fem grunnleggende ferdigheter, burde det vært utformet en helhetlig plan for mange år siden, skriver leder Guttorm Stangeland i Sandnes Høyre i dette leserinnlegget.

 
– Langgata må være nerven i handelsbyen

Publisert: - Oppdatert: 06.07.2017 kl 09:17

– Langgata er stedet som skaper et mangfoldig sentrum, skriver Wenche Meinich-Bache (Frp) i dette leserbrevet.

 
Skandaløst å parkere togene hver sommer

Publisert: - Oppdatert: 18.06.2017 kl 13:43

«NSB og Bane Nor tvinger reisende på Nord-Jæren til å velge det desidert beste transportmiddelet. Altså bilen», konkluderer Sandnesposten på lederplass.

 
«Ikke ofte vi opplever å bli satt så mye pris på»

Publisert:

Sandnes Folkedanslag hadde nylig en svært god opplevelse.

 
«Gjør som oss – lei en miljøvennlig bil»

Publisert:

Leide el-bil og tok kjøreturen til landsmøtet på Lillehammer som en «roadtrip».

 
Myter om å rekruttere menn til barnehage

Publisert: - Oppdatert: 26.05.2017 kl 11:58

«Ingen menn skal tvinges inn i barnehagen, og politikere kan ikke vedta kortsiktige tiltak», skriver Per-Einar Sæbbe i denne kronikken.

 
Grådighet, dødssynder og gravplass på Rådhusmarka

Publisert: - Oppdatert: 21.05.2017 kl 08:33

Som politiker med ansvar for en av gruppene i Utvalg for byutvikling skjønte jeg umiddelbart at jeg lå dårlig an da jeg leste Susanne Lundbys leserinnlegg i Sandnesposten 16. mai.

 
Hvor grådig går det an å bli?

Publisert:

«Jeg blir fylt med harme når jeg ser forslagene til bygging på gravplassen i Sandnes», skriver Susanne Lundby i denne kronikken.

 
 
– La trærne i Oalsgata få leve videre

Publisert: - Oppdatert: 11.05.2017 kl 06:44

Sju 70 år gamle trær skaper glede og engasjement blant beboerne i nærheten.

 
Skal våre barn måtte leke på slike forfalne lekeplasser?

Publisert: - Oppdatert: 08.05.2017 kl 15:57

Kjellaug Sele Sirevåg tar i dette leserinnlegget til orde for å pusse opp flere kommunale lekeplasser.

 
– Har vi de kulturpolitikerne vi fortjener i Sandnes?

Publisert: - Oppdatert: 26.04.2017 kl 08:40

«Byen trenger både en ny, helhetlig og gjennomtenkt kulturpolitikk og nye kulturpolitikere. De gamle duger ikke», skriver Erland Bræin i denne kronikken.

 
Flybussen skal gå hyppig og ta kort tid

Publisert: - Oppdatert: 19.04.2017 kl 17:13

«Jeg håper flybussen i Sandnes vil bestå som det gode den er, men for at dette skal være et optimalt tilbud må vi kunne bruke andre busslinjer for å komme oss til flybusstraseen», skriver Elisabeth Stene (Frp).

 
– Kampen mot bompenger fortsetter i regjering

Publisert:

«Alle vet at Fremskrittspartiet ønsker å bygge veier uten bompenger», skriver bystyrerepresentant Kristoffer H. Nagell-Dahl i dette leserinnlegget.

 
– Er det bare jeg som finner ordførerens uttalelser merkelige?

Publisert: - Oppdatert: 18.04.2017 kl 12:17

Høyre-leder Guttorm Stangeland reagerer med undring på ordfører Stanley Wiraks (Ap) reaksjon på en henvendelse fra Ganddal bydelsutvalg

 
Hvordan få flere til å ta flybussen?

Publisert: - Oppdatert: 04.04.2017 kl 07:03

«Det er lett å innrømme at det for de aller fleste er mye lettere å bruke bil enn buss til flyplassen», skriver Erik Eide i dette leserbrevet.

 
Med så stor tillit kommer et enormt ansvar

Publisert:

Utvalg for oppvekst og kultur følger barnehagene tett, skriver nestleder Kristoffer Birkedal (Frp) i dette leserbrevet.

 
Et dikt fra en enkel mann til et tvisteløsningsorgan

Publisert: - Oppdatert: 20.03.2017 kl 20:47

Knut-Erik Reinsnos skildrer sine erfaringer med Europark og truer med rettslige skritt i rims form i dette høyst lesverdige leserbrevet.

 
Ja til bedre åpningstider ved Helsestasjon for Ungdom!

Publisert:

I dette leserbrevet tar Helene Vo fra Sandnes og Jæren Unge Høyre til orde for utvidede åpningstider ved Helsestasjon for Ungdom.

 
Dette ser lovende ut, vegvesenet!

Publisert:

Leserbrevskribent er glad for at vegvesenet orienterer om hva de holder på med. Nå ønsker han seg bare støydemping.

 
Åpent brev til alle hundeiere

Publisert:

I dette leserbrevet tar Sigrunn Gausel til orde for at hundeiere må ta mer ansvar for hundens etterlatenskaper.

 
Engasjer deg!

Publisert:

Folk må engasjere seg i samfunnet rundt seg, skriver Unge Høyres Terje Hetland i dette leserbrevet.

 
Er Russland ein trussel mot Noreg?

Publisert:

Internasjonal kvinneliga for fred og frihet vil ikkje at Noreg skal rusta opp som vern mot naboen i aust, skriv dei i dette lesarbrevet.

 
Feil å prioritere vekk skole

Publisert:

Milan Aran, Unge Høyre-medlem og tidligere Ung ordfører, skriver i dette leserinnlegget at planene om et nytt stadion må nedprioriteres til fordel for skolesatsing.

 
Er det Statens Vegvesen eller fylkespolitikerne det er noe galt med? Eller begge?

Publisert:

I dette leserbrevet tar Leif Flornes fra Skjæveland et kraftig oppgjør med veibyggingen i distriktet.

 
Helt feil pengebruk til helt feil tid

Publisert:

Det er direkte flaut at Sandnes bystyre faktisk har klart å stemme for å bruke disse midlene på en ny Sandnes Stadion, skriver nestleder i Sandnes & Jæren Unge Høyre i dette leserbrevet.

 

Nyheter fra andre aviser

Jærbladet

Strandbuen

Solabladet

Bygdebladet

Gjesdalbuen

Dalane Tidende

ANNONSE